Huis verkopen ViaAnca Makelaardij
Een proactieve makelaar met lef.
Wat zijn jouw wensen? Ik hoor ze graag tijdens onze kennismaking in de woning waarbij ook een waardeadvies kan worden gegeven.
Een optimale presentatie trekt potentiële kopers aan
Vandaag de dag zijn de mogelijkheden qua presentatie legio. Een steeds groter deel van de zoektocht van potentiele kopers vindt online plaats. Wat is geschikt voor jouw huis? Een virtuele tour of een onderscheidende woningvideo? Het kan allemaal! Meer weten? Bel me of maak online een afspraak. Een uitgebreide verkoopbrochure, professionele fotografie met NEN 2580 meetrapportage en 360graden foto´s en presentatie op Funda en Social Media zijn standaard bij ViaAnca.
Bezichtiging en onderhandeling
Bezichtigingen worden door geïnteresseerden direct online ingepland in de agenda van de makelaar; snel, efficiënt en duidelijk voor iedereen. Geen enkele afspraak wordt op die manier gemist mensen in hun eigen tijd online kunnen inplannen. Telefonisch of per email een bezichtiging plannen kan natuurlijk ook. Alle afspraken worden per mail bevestigd. Jij weet van te voren wanneer ik in de woning ben, we overleggen samen welke momenten je het beste uitkomen. Na de bezichtiging krijgt je van mij een verslag over hoe de bezichtigingen verliepen.
In het geval van bezichtigingen levert tijd geld op. Hoe? Ik zorg ervoor dat geïnteresseerden de tijd krijgen om de woning te bekijken en vragen te stellen. Heel normaal eigenlijk, maar in de huidige hectische woningmarkt worden bezichtigingen er nog wel eens doorheen gejaagd wat het verkoopresultaat niet ten goede komt. Wat wel goed werkt is geïnteresseerden tijd en aandacht geven en alle verkoopzaken goed op orde hebben. De kans op een hogere transactieprijs zonder gedoe achteraf is dan aanzienlijk groter.
Koopovereenkomst
De koopovereenkomst wordt vastgelegd in een koopakte, opgesteld door de makelaar. De koopakte wordt in Amsterdam bij een notariaat naar keuze van de koper ondertekend, een gebruik dat in Haarlem ook wel eens wordt overgenomen. De meeste woningen worden kosten koper verkocht, de koper betaalt dan voor de kosten van de transactie zoals het notariaat en overdrachtsbelasting. Nadat de koopakte door beide partijen is ondertekend ontvangt iedereen een kopie.
Overdracht
Op de afgesproken dag van overdracht zal er een eindinspectie ter oplevering van de woning worden gepland, de meterstanden zullen dan ook worden genoteerd. Na de inspectie gaan partijen richting notaris om de akte van levering te ondertekeken. Daarna volgt het moment van het overdragen van de sleutels.
Nazorg
Soms spelen er toch nog zaken na de overdracht. Geen probleem, de service voor nazorg hoort bij de verkoopbegeleiding. Je mag altijd bellen om te overleggen.
Aankoopservice
Wil je in de buurt een andere woning aankopen? Ik help je graag als aankoopmakelaar. Meer weten, lees verder over mijn aankoopservice of plan meteen een vrijblijvende afspraak in.
Wat is de meerwaarde van verkopen ViaAnca:
- Kennis van woningmarkt en cliëntenbestand in Haarlem en Amsterdam
- Goede kantoororganisatie met moderne, geautomatiseerde workflow
- Persoonlijke en proactieve begeleiding tijdens het gehele verkoopproces
- Verkoopbegeleiding op maat, full service of deeldienst
- Aangesloten bij vastgoedbranche met vertrouwde consumentenvoorwaarden
Maak nu een afspraak voor een kennismakingsgesprek en waardeadvies."Ik wil graag de hoogst mogelijke prijs ontvangen voor mijn huis en tijd overhouden voor leuke dingen”.
Waarom überhaupt een makelaar inschakelen?
Een makelaar kan je veel zorgen uit handen nemen maar bepaalde onderdelen in het verkoopproces kan je ook zelf doen. Bijvoorbeeld de bezichtigingen of het ondertekenen van de koopakte. Of misschien heb je zelfs al een koper gevonden? We gaan samen bespreken wat jouw wensen zijn. Alleen de aanmelding of toch full service. De verkoopbegeleiding wordt aangepast op jou, alles kan. En mocht je gaandeweg toch hulp nodig hebben op momenten waarop je het niet had verwacht dan help ik je alsnog.
Wat doet een makelaar?
- Inschatting maken van de marktwaarde en een markconforme vraagprijs
- Adviseren over de juiste verkoopstrategie
- Bereiken van de juiste doelgroep
- Ontvangen en het rondleiden van potentiële kopers in de woning
- Onderhandeling(en) voeren
- Opstellen en bespreking koopakte
- Begeleiden van de notariële en juridische zaken
- Nazorg
De stappen bij verkoop
Het begint met een passend adviesPraatjes vullen geen gaatjes
Wat zijn jouw wensen? Ik hoor ze graag tijdens onze kennismaking in de woning waarbij ook een waardeadvies kan worden gegeven.
Een optimale presentatie trekt potentiële kopers aan
Vandaag de dag zijn de mogelijkheden qua presentatie legio. Een steeds groter deel van de zoektocht van potentiele kopers vindt online plaats. Wat is geschikt voor jouw huis? Een virtuele tour of een onderscheidende woningvideo? Het kan allemaal! Meer weten? Bel me of maak online een afspraak. Een uitgebreide verkoopbrochure, professionele fotografie met NEN 2580 meetrapportage en 360graden foto´s en presentatie op Funda en Social Media zijn standaard bij ViaAnca.
Bezichtiging en onderhandeling
Bezichtigingen worden door geïnteresseerden direct online ingepland in de agenda van de makelaar; snel, efficiënt en duidelijk voor iedereen. Geen enkele afspraak wordt op die manier gemist mensen in hun eigen tijd online kunnen inplannen. Telefonisch of per email een bezichtiging plannen kan natuurlijk ook. Alle afspraken worden per mail bevestigd. Jij weet van te voren wanneer ik in de woning ben, we overleggen samen welke momenten je het beste uitkomen. Na de bezichtiging krijgt je van mij een verslag over hoe de bezichtigingen verliepen.
Tijd is geld
In het geval van bezichtigingen levert tijd geld op. Hoe? Ik zorg ervoor dat geïnteresseerden de tijd krijgen om de woning te bekijken en vragen te stellen. Heel normaal eigenlijk, maar in de huidige hectische woningmarkt worden bezichtigingen er nog wel eens doorheen gejaagd wat het verkoopresultaat niet ten goede komt. Wat wel goed werkt is geïnteresseerden tijd en aandacht geven en alle verkoopzaken goed op orde hebben. De kans op een hogere transactieprijs zonder gedoe achteraf is dan aanzienlijk groter.
Koopovereenkomst
De koopovereenkomst wordt vastgelegd in een koopakte, opgesteld door de makelaar. De koopakte wordt in Amsterdam bij een notariaat naar keuze van de koper ondertekend, een gebruik dat in Haarlem ook wel eens wordt overgenomen. De meeste woningen worden kosten koper verkocht, de koper betaalt dan voor de kosten van de transactie zoals het notariaat en overdrachtsbelasting. Nadat de koopakte door beide partijen is ondertekend ontvangt iedereen een kopie.
Overdracht
Op de afgesproken dag van overdracht zal er een eindinspectie ter oplevering van de woning worden gepland, de meterstanden zullen dan ook worden genoteerd. Na de inspectie gaan partijen richting notaris om de akte van levering te ondertekeken. Daarna volgt het moment van het overdragen van de sleutels.
Nazorg
Soms spelen er toch nog zaken na de overdracht. Geen probleem, de service voor nazorg hoort bij de verkoopbegeleiding. Je mag altijd bellen om te overleggen.
Aankoopservice
Wil je in de buurt een andere woning aankopen? Ik help je graag als aankoopmakelaar. Meer weten, lees verder over mijn aankoopservice of plan meteen een vrijblijvende afspraak in.